Bønnespiren v/Britta Culmbach Gyldenklev
Torvegade 37
DK-6700 Esbjerg
CVR: 31791286
Tlf: 75136033
E-mail: info@gyldenspiren.dk
Leveringsprisen kan variere men fremgår altid inden købet afsluttes og betalingen finder sted.
Pakker leveres til pakkecenter nærmest din adresse.
Vi har desværre ikke mulighed for at håndtere ordrer på 10 kg og derover.
Ønskes tunge varer i et stort antal (10 kg og derover) anbefaler vi, at man laver flere mindre ordrer, frem for én stor
Vi har fragtfri levering i Danmark ved køb over 400 DKK.
Ved køb under 400 DKK koster det 49 DKK at få sendt en pakke.
Foretrækker du selv at afhente ordren i Bønnespiren (Torvegade 37, Esbjerg), er det gratis.
Vi gør opmærksom på, at en ordre først er klar til afhentning, når du modtager en besked herom fra os.
Hvis du vide mere om fragt og levering, kan du kontakte os på tlf. 75136033 eller skrive en mail til info@gyldenspiren.dk.
Når du modtager dine varer, er det nødvendigt, at tjekke, om de er intakte, eller om de har lidt skade under transporten. Kontakt os straks på tlf. 75136033 eller info@gyldenspiren.dk, hvis varen er blevet beskadiget. Kontroller også, at det er den eller de rigtige vare(r), du har modtaget. Du kan returnere en vare op til tre uger efter, du har modtaget den, så længe du ikke har taget produktet i brug. Dette gælder dog ikke fødevarer.
Beløbet hæves først fra din konto når varerne er afsendt.
Du kan benytte følgende kort: Dankort, Visa/Visa Electron, VPay, MasterCard og Maestro
Bønnespirens hjemmeside bruger ikke betaling pr. efterkrav (girokort) eller checks. For danske kunder er der ingen gebyrer forbundet med handlen.
Pengeoverførslen sker gennem en sikker forbindelse, også kaldet SSL, hvor dine data bliver krypteret (kodet), så ingen andre end PBS kan læse dem. Bønnespiren ser heller ikke dine bankoplysninger. Du kan læse mere under afsnittet; Sikkerhed.
Hvis du mangler informationer omkring betalingsmuligheder, kan du kontakte os på tlf. 75136033 eller skrive en mail til: info@gyldenspiren.dk.
Alle priserne på Bønnespirens hjemmeside er inklusive moms og alle andre afgifter. Beløbene er i DKK.
Alle kontrakter indgås på dansk.
De oplysninger, du skal indtaste for at købe en vare, finder du på for- og bagsiden af dit betalingskort. Du skal indtaste: Kortnummer, som er de 16 cifre på forsiden af betalingskortet. Udløbsdato, som er printet på forsiden. Kontrolcifre, som er de tre sidste cifre i feltet på bagsiden, hvor du skriver din signatur.
Varer, som er på lager, sendes samme dag, som du indtaster din ordre, hvis du bestiller inden klokken 10.00: på hverdage, hvor butikken har åbent. Ellers sendes varer hurtigst muligt – normalt indenfor 2-5 dage med mindre andet er nævnt. Vi gør opmærksom på, at vi opdaterer hjemmesidens varer og deres lagerstatus så hurtigt, vi kan, men at der i sjældne tilfælde kan opstå fejl.
Hvis du senere ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse, kan du sende en mail til info@gyldenspiren.dk. OBS: Vær opmærksom på, at www.bønnespiren.dk og www.bringbag.dk/shop er lukket på søndage og helligdage – det betyder, at du kan bestille alle dage året rundt, men at bestillingen pakkes og sendes indenfor butikkernes åbningstider.
Der er 14 dages fortrydelsesret regnet fra den dato, du modtager varen. Fortrydelsesretten kan udøves uden at angive nogen bestemt grund ved at sende en meddelelse til os herom via almindeligt brev eller e-mail. Du kan vælge at bruge den standard fortrydelsesformular, som findes i bunden af dette dokument, hvilket dog ikke er et krav.
BEMÆRK: Du kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den ved transportøren.
Send venligst meddelelsen om fortrydelse til følgende adresse:
Bønnespiren
Torvegade 37
6700 Esbjerg
eller som e-mail til: info@gyldenspiren.dk
Du skal desuden anføre ordrenummer.
BEMÆRK: Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, fx drikkevarer og fødevarer, og for varer, hvor du har fjernet forseglingen/emballagen, og hvor varen af hensyn til sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt.
Som følge heraf har du eksempelvis ikke mulighed for at fortryde køb af lægemidler, medicinsk udstyr, vitaminer, kosttilskud, hårfarve, rengørings- og vaskemidler, slik og snacks, drikke, dyremad og – pleje, produkter til babypleje, graviditetstests og lignende tests, produkter til personlig pleje (fx kropspleje, kosmetik, negle, dufte, hygiejneartikler, håndcreme mv., plaster og bandage), hvis emballagen er brudt.
Hvis du sender en meddelelse om fortrydelse af købet, skal du efterfølgende returnere varen til os. Hvis du har fået varen leveret som ”gratis levering”, har du mulighed for at returnere varen i den butik, hvor du har afhentet varen eller ved at sende varen retur til ovennævnte adresse. Hvis ikke varen er leveret som ”gratis levering”, skal du returnere varen til ovennævnte adresse. Du skal returnere varen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du gav meddelelse om, at du ville fortryde købet. Vi kan kræve dokumentation for, at varen er afsendt inden fristens udløb. Hvis varen sendes, skal den være pakket forsvarligt.
BEMÆRK: Du er ansvarlig for eventuelle skader, som kan opstå under transporten. Bemærk også, at du selv skal bære omkostningerne forbundet med returnering af varen, medmindre vi har leveret varen til dig ved en fejl, eller hvis varen ved modtagelsen har været beskadiget eller defekt. Vi har ikke mulighed for på forhånd at angive prisen for returforsendelsen, da dette bl.a. afhænger af varens vægt og valg af transportør mv. Det er dog sandsynligt, at returforsendelsen vil koste mindst det samme som det, du selv har betalt i webshoppen for levering (forudsat at leveringen ikke har været gratis).
Returnerede varer bør være i god og ubeskadiget stand. Hvis returnerede varer viser tegn på skade eller brug, udover hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, hæfter du for forringelse af varens værdi. Vi anslår en eventuel værdi ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare.
Betaling for varen bliver tilbageført snarest muligt og under alle omstændigheder senest 14 dage efter vores modtagelse af din meddelelse om fortrydelse. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur til inspektion, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst.
Hvis du ophæver købet i overensstemmelse med disse betingelser, refunderer vi købsprisen sammen med de oprindelige forsendelsesomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering), fratrukket eventuel værdiforringelse. Medmindre du har givet os instruks om andet, vil vi foretage tilbagebetalingen under anvendelse af samme betalingsmiddel, som du benyttede til at foretage den oprindelige transaktion.
Hvis du ønsker mere information vedrørende din 14-dages fortrydelsesret, kan du besøge Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside: http://www.kfst.dk/Forbrugerforhold.
I tillæg til fortrydelsesretten gælder dine almindelige rettigheder i købeloven vedrørende mangelfulde varer, forsinkede varer eller varer som ikke svarer til beskrivelsen.
Du har som udgangspunkt 2 års reklamationsret fra varens modtagelse ifølge købeloven, såfremt du mener, at den vare, du har modtaget, er mangelfuld. Du skal hurtigst muligt efter at have konstateret en fejl/mangel ved varen give Bønnespiren besked herom på nedenstående e-mailadresse eller på ovenstående fysiske adresse.
Hvis du reklamerer over en vare, skal du skriftligt beskrive manglen / fejlen, og vedlægge kopi af din faktura.
Hvis din reklamation er berettiget (varen er mangelfuld), kan du enten få varen ombyttet, repareret, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation, og returfragten refunderes til dig.
Hvis du ønsker at udøve din reklamationsret, eller hvis du i øvrigt ønsker at klage over dit køb, kan du skrive en e-mail til os på følgende adresse: info@gyldenspiren.dk
Du kan også altid klage til Forbrugerklagenævnet via dette link (bemærk dog Forbrugerklagenævnets til enhver tid værende klagebetingelser, herunder beløbsgrænser):
http://www.forbrug.dk/Dine-klagemuligheder.
Farver
Selvom vi har gjort en stor indsats for at angive farver og kvaliteter så nøjagtigt som muligt, kan elektroniske enheders farver og skærmopløsninger variere. Mindre farveafvigelser betragtes derfor ikke for at være en mangel i købelovens forstand.
Derudover kan visse produkter nogle gange ændre pakkedesign hurtigere, end vi kan nå at opdatere det på hjemmesiden. Det sker dog ikke ofte at leverandørerne ændrer designet komplet.
Forbehold
Vi tager forbehold for tastefejl, prisstigninger, afgiftsændringer, udsolgte varer og force majeure, herunder leveringssvigt fra vores leverandører.